Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, June 19, 2012

PEJABAT NIZAR digeledah Polis.........



IPOH – Tiga pejabat operasi Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin masing-masing di Ipoh, Bukit Gantang dan Pasir Panjang digeledah polis Johor, semalam.

Sinar Harian dimaklumkan, operasi yang bermula kirakira jam 11.30 pagi itu dibuat di Pejabat Pas Negeri, di sini, Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bukit Gantang, Taiping dan Pusat Khidmat Dun Pasir Panjang, Lumut.


Turut menerima situasi sama, kediaman Ahli Parlimen Bukit Gantang itu di Sungai Rokam di sini, bagaimanapun tiada sebarang serbuan dilakukan berikutan ketiadaan Mohammad Nizar di rumah berkenaan.


Jurucakap Pas Perak, Safarizal Saleh ketika dihubungi berkata, sepasukan polis berkenaan hadir bersama waran kebenaran daripada mahkamah yang menyatakan serbuan dibuat di lokasi berkaitan bagi mencari bahan bukti.


Bagaimanapun menurutnya, kehadiran pasukan itu yang menjalankan operasi secara serentak di empat kawasan berkenaan agak mengejutkan kerana tiada makluman awal dibuat.


“Sepanjang penyiasatan itu berlangsung, kita memberikan kerjasama yang baik, malah beberapa peguam kita turut serta dalam operasi berkenaan.


“Saya dimaklumkan, operasi mengambil masa antara 30 hingga 45 minit, namun tidak dapat dipastikan sama ada bahan bukti yang dicari dijumpai atau tidak,” katanya yang memaklumkan, tiada sebarang soal siasat dijalankan membabitkan kakitangan di tiga pejabat operasi berkenaan.


Safarizal berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan penyiasatan yang dilakukan, semalam berkaitan dengan isu mesej Twitter Mohammad Nizar berhubung keputusan bidaan nombor pendaftaran WWW 1.


Menurutnya, apa juga keadaan yang berlaku sekarang, beliau berharap siasatan yang dilakukan itu berjalan dengan baik. “Meskipun didatangi secara mengejut, kita sudah berikan kerjasama, harap apa yang mereka lakukan hari ini (semalam) bukan bertujuan untuk memburukkan lagi keadaan,” katanya.


Ketika serbuan dijalankan semalam, Mohammad Nizar masih berada di Parlimen dan hanya mengetahui situasi berkenaan setelah dihubungi salah seorang anaknya yang memaklumkan terdapat beberapa anggota polis membuat rondaan di sekitar kediamannya di Sungai Rokam, di sini.


Sementara itu, di Johor, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff sewaktu dihubungi enggan mengulas berhubung perkara tersebut.




UMNO SAHAJA YANG DAPAT MEMBELA RAJA2 MELAYU






KISAH FIRAUN

Sebut sahaja Ranses 2 semua umat Islam mengenalinya kerana Laknatullah inilah yang paling jahat dan yang menentang Nabi Musa AS. Bagi umat Islam, Firaun adalah manusia yang menjadi lambang kejahatan dan kekufuran. Pemerintah Mesir kuno yang berkuasa dan kaya-raya. Dengan tentera yang ramai dan tamadun yang hebat tetapi zalim dan mengaku sebagai tuhan. Disebut didalam al-Quran lebih 60 kali.

Di Makamkan dalam binaan hebat pyramid. Diawet dan dikekalkan. Dibawa ke muzeum untuk dilawati, dikagumi sepanjang zaman. Pernah dibawa ke Paris untuk dikaji dan diberi sambutan hebat mengalahkan raja-raja di dunia. Firaun nama yang cukup gah meskipun sudah mati beribu tahun yang lalu tetapi dipuja manusia hingga kini. Sedangkan ianya agar diambil peringatan sebagaimana Allah telah mengekalkan badan dan jasadnya seperti disebut dalam surah Yunus-92:



فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ


"Maka pada hari Ini kami selamatkan jasadmu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudahmu dan Sesungguhnya kebanyakan dari manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan kami".

“Pandangan Saya BUKAN Firaun Saja yang bersalah!! Rakyatnya juga perlu dipersalahkan!! kerana Mereka TIDAK menentang KEZALIMAN yang dibuat oleh Firaun Sehingga Laknatullah itu sanggup Mengaku TUHAN!! kecuali yang Beriman”

"Jika golongan raja itu tidak boleh dipertikaikan tindakan dan perangai mereka, bererti rakyat mempertuhankan mereka dan menghambakan diri" -Twitter Datuk Dr.Asri 30/5/2012


NAMUN TIDAK SEMUA YANG DINAMAKAN SULTAN SEMUANYA ZALIM


Jadikan Kita sebagai Sebaik-baik RAKYAT dan Sebaik-baik SULTAN




Rasulullah S.A.W:
"Constantinople akan ditakluki oleh tentera Islam. Rajanya (yang menakluk) adalah sebaik-baik raja dan tenteranya (yang menakluk) adalah sebaik-baik tentera.


Sultan atau Raja yang boleh dijadikan Role Model


1) Sultan Al-Najashi
2) Sultan Umar Abd Aziz
3) Sultan Salahudin Al-Ayubi
4) Sultan Murad II
5) Sultan Muhammad Al-Fateh
6) Raja Aurangzeb
7) Raja Iskandar Syah (Parameswara Kesultanan Melayu Melaka)
dan Ramai lagi


Penasihat Raja dikalangan Ulama' sekarang ini tidak lagi sePower pada zaman kegemilangan Islam dahulu. kerana sesetengah mereka mementingkan Pangkat dan mengejar keduniaan semata-mata. Kita dapat lihat Sultan pada zaman kegemilangan Islam, mereka sentiasa dipandu oleh Ulama' yang cintakan Akhirat.


Percayalah!! sekiranya Hal ini berulang, dengan penuh hikmah, ulama' memberi amaran dan peringatan kepada raja-raja untuk melaksanakan suruhan Allah Taala. Raja atau Sultan mempunyai harta dan kuasa, sementara ullama' mempunyai ilmu dan kekuatan Rohani. Jika semua ini digabungkan untuk ISLAM, ia akan menjadi satu kuasa yang besar yang akan mengulangi sejarah Kegemilangan ISLAM yang diimpikan oleh Umat Islam Kini. I.Allah.


No comments: