Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, March 6, 2009

PEPERANGAN IDEOLOGI DAN BUDAYA


Sebenarnya kita berhadapan dengan peperangan ideologi dan budaya dalam menangani remaja ini. Didapati para remaja telah menganut beberapa fahaman yang menyesatkan seperti Grunge, Balck Metal,Skin Head dan lain-lain. Mereka tahu sejarah dan falsafah kumpulan-kumpulan itu malah tanpa segan silu mem’promote’kan kumpulan masing-masing. Mereka meyakini kumpulan itu memperjuangkan keamanan dan kebebasan yang menjadi cita-cita mereka. Bila melihat anak-anak kita begitu bersungguh-sungguh mempromote grunge dan skin head seolah-olah mereka tidak mengetahui adanya ajaran Islam yang begitu sempurna. Bahkan grunge dan lain-lain ajaran untuk remaja liar ini adalah ciptaan yahudi agar selain mereka rosak mereka juga akan bergaduh, berperang antara mereka sendiri. Tidak banyak orang yang tahu bahwa sebenarnya ajaran grunge itu adalah satu ajaran yang membawa remaja untuk menyembah iblis.

Barulah kita faham bahawa negara kita sangat kritikal dalam menangani masalah remaja. Anak-anak yang kita jaga sembahyang dan akhlaknya pun mereka sudah menyimpang begitu jauh, betapalah lagi anak-anak orang lain yang terbiar tanpa perhatian ibu bapa. Sebenarnya sistem negara ini sangat memberi highway kepada musuh untuk merosakkan anak-anak kita. Kalau di luar terlalu rosak, kita cuba disiplinkan anak-anak tinggal di rumah. Bila buka TV, mereka dirosakkan oleh program TV. Apabila buka majalah, mereka terpengaruh dengan majalah. Di luar lebih-lebih lagilah. Semuanya merosakkan, tiada alternatif.

Musuh-musuh sedang menayangkan video-video lucah untuk merosakkan remaja kita sedangkan kita belum ada satu video pun yang membuatkan remaja sanggup bangun pukul 3 pagi untuk melihat video itu seperti video solat, tentang taqwa yang membuatkan mereka asyik masyuk dengan Allah cinta Agung. Kita belum menggunakan saluran media-media cetak untuk menghasilkan majalah-majalah yang para remaja sanggup simpan dalam beg-beg mereka kerana terlalu jatuh hatinya dengan Allah dan Rasul itu. Kita belum ada satu pakaian yang sampai menjadi pakaian kegilaan remaja. Kita belum ada makanan dan segala apa jua alat yang akan membuatkan manusia jatuh hati pada Allah dan Rasul itu. Bahkan kita sedang berada jauh di garisan permulaan perjuangan ini.

Sebenarnya adalah satu dosa kalau kita main-main dalam usaha ini. Kita ingin merampas semula seorang demi seorang anak-anak kita yang telah ditewaskan oleh pasukan Yahudi ini. Yang memasuki negara ini melalui berbagai saluran, melalui darat dan laut, dari depan, belakang, atas dan bawah. Bahkan dalam bilik-bilik di rumah kita pun, mereka berjaya menyelinap sampai akhirnya kita adalah mangsa-mangsanya. Kita mesti bertungkus lumus kerana hendak memperjuangan peluru-peluru untuk memberi serangan–serangan dalam peperangan ini. Berbagai bentuk pendekatan alternatif yang mempesonakan para remaja perlu kita cari.

Rokok adalah perancangan Yahudi untuk menarik umat Islam kepada mereka. Bila seseorang sudah tertarik candu dengan rokok, berbagai kerosakan yang lain yang telah Yahudi rancang akan lebih mudah masuk. Bila kita tanya dengan remaja, mereka banyak menceritakan bahwa mereka banyak ditawari rokok secara free. Ada juga yang menawarkan mereka arak. Bila dah minum arak, mabuk, berbagai maksiat boleh terjadi. Kadang merekapun tak tahu dengan siapa meeka tidur bersama. Yang menawari dadah secara free pun bukan sekadar cerita dongeng.

Di sebahagian tempat bila tawaran secara lunak tidak boleh, maka mereka akan juga buat secara paksa. Ada yang diminumkan arak secara paksa, ada yang disuntikkan dadah secara paksa. Kerosakan ini diusahakan bukan saja pada remaja juga pada anak-anak. Pernah sekali, ada sepasang suami isteri yang ada kecenderungan pada Islam, mereka sekolahkan anaknya 5 tahun di sebuah tadika Islam. Tak lebih dari 3 bulan, anak perempuannya yang tadinya ceria berubah menjadi pemurung. Bila dibawa ke doktor, ternyata dia sudah tertagih dadah. Bila di selidik, ternyata di pintu pagar sekolah ada seorang yang sentiasa memberi dia gula-gula yang telah diberi dadah. Semoga kejadian-kejadian ini dapat menyedarkan umat Islam bahwa peperangan yang sedang kita hadapi ini adalah sesuatu yang serius. Yang hanya boleh diselesaikan dengan bantuan Tuhan saja- Minda Ikhwan

No comments: