Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, May 28, 2009

Munajat Seorang Hamba



Ya Allah

Ingatkan aku selalu setiap apa yang berlaku padaku

Apabila mendapat nikmat, ingatkan aku bersyukur padaMu

Jika mendapat ujian kesusahan, ingatkan aku bersabar dengan ujian itu

Bila engkau takdirkan aku sesuatu, ingatkan aku redha padaMu


Tuhan

Jika aku berdosa ingatkan aku bertaubat

Bila aku cuai, ingatkan aku meminta maaf padaMu

Jika aku terlalai, ingatkan aku padaMu agar aku sedar

Kalau aku melihat sesuatu kejadian, ingatkan aku itu adalah pengajaran


Tuhan

Siapalah aku sebagai hamba, tentu selalu lalai dan cuai

Yang penting engkau ingatkan aku selalu

Setiap kali lalai dan cuai, ingatkan aku mengingatiMu

Setiap kali berlaku cuai, sedarkan aku

Itulah yang ku harap padaMu


Tuhan

Jangan jadikan aku hati yang keras

Payah menerima kebenaran, bahkan benci dan menentang

Lembutkan hatiku agar air mataku menitis mengenang kesalahan

Senang menerima ingatan dan pengajaran

Bimbinglah aku selalu Tuhan

Apabila aku beramal terjauh dari megah dan riak

Pimpinlah aku selalu Tuhan

Bila aku dipuji hatiku menolak

Jika aku dikeji, itu memanglah layak

- LOVE GOD -

No comments: