Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, October 31, 2010

Kepada para pemuda umat ini.. mujahid dan mujahidah...



Kita semua adalah cita-cita dan harapan bangsa, dan kita mengetahui bahawa dalam diri kita ada kebaikan yang besar, kerana itu rasakanlah selalu wahai para pemuda apa yang sedang dialami oleh umat dan bangsa ini akan kehinaan, penindasan, reality kehidupan yang menyedihkan, keadaan yang memilukan tidak menjanjikan akan kebebasan dan kemerdekaan yang diidamkan. Dan sedarilah, bahwa kerana kita lambat dalam bertindak dan kembali kepada Allah, menjadi sebab lambatnya kebenaran yang muncul di permukaan tanah air ini. Dan kerana kita bermalas-malas dalam mengerahkan tenaga dan fikiran dalam berdakwah pada kebenaran dan reformasi maka menjadi penyebab lambatnya kemenangan umat Islam kini kerana Allah telah menjanjikan kepada kita kekuatan, kemuliaan dan kemenangan jika kita melaksanakan perintah-Nya dan komitmen dengan syariat-Nya.
Allah berfirman:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
“Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu”. (Muhammad:7)


Ketahuilah wahai para pemuda pemudi Islam, bahwa kebahagiaan di dunia dan akhirat berada di jalan ketelusan dan dakwah kepada Allah serta dengan selalu menjalin hubungan yang baik dan pembawa sumber cahaya kepada umat yang cemerlang dari para duat, orang-orang salih, ulama, pemberi nasihat dan para pejuang yang ikhlas... Allahu Haq..

No comments: