Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 3, 2008

PERANAN MAHASISWA ISLAM

Peranan mahasiswa terlalu besar kepada masyarakat terutama kepada umat Islam yang sedang dilanda serangan pemikiran oleh pihak musuh yang tidak akan berhenti sehingga hari kiamat seperti firman Allah SWT di dalam al-quran yang bermaksud “tidak akan Redha orang-orang Yahudi dan nasrani sehingga kamu mengikut telunjuk mereka” ayat ini menunjukkan sifat berjaga-jaga supaya kita tidak mengikut telunjuk mereka. Walaubagaimanapun kata orang tua-tua nasi sudah menjadi bubur disebabkan masyarakat sekarang telah menerima serangan itu. Bagi saya nasi masih tidak lagi menjadi bubur kerana Allah SWT telah berjanji kepada umat di akhir zaman bahawa Islam akan disanjung dan Allah SWT akan mewarisi bumi ini kepada orang-orang bertaqwa sebelum datangnya hari kiamat.


Keyakinan ini tetap akan saya pegang sehingga terlaksana Daulah Islamiah terutama di Bumi Malaysia yang barakah ini. Kita sebagai mahasiswa Islam perlu peka bukan pekak! dalam isu-isu semasa sama ada dalam dan luar kampus,isu-isu Negara dan luar Negara terutama Negara Islam juga wajib kita ketahui kerana kita adalah bakal-bakal pemimpin tidak kira pemimpin masyarakat mahupun pemimpin rumah tangga dengan membentuk baitul muslim. Hal ini perlu kita ketahui, tetapi apa yang berlaku pada mahasiswa sekarang?? Masih lagi mementingkan diri sendiri, asobiah, dan hanya menjadi mata-mata bagi pihak pentakbiran untuk memusnahkan jemaah Islam di kampus. Bagi saya orang jenis ini kalau disuruh terjun dalam kolam tahi pun dia akan terjun kerana yang penting ada habuan.


Kalau kita melihat suasana politik Negara sungguh membimbangkan, dengan kes-kes rasuah masih lagi diamalkan oleh pemimpin Negara, jawatan-jawatan dalam pentakbiran Negara masih lagi menjadi bahan rebutan, jatuh-menjatuhkan sesama sendiri sedangkan mereka orang melayu dan beragama Islam pula. Di mana semangat kemelayuan bukan kemaluan.. yang digembar-gemburkan!! Di mana semangat persaudaraan dalam Islam yang mereka laung-laungkan!! Jika hal ini berterusan dan mahasiswa Islam sendiri masih leka mungkin dengan alasan kita masih lagi student terikat dengan AUKU pulak.. tak payahla nak susah-susah kita campur tepi kain orang, kalau ada masalah!! Lu piker la sendiri...


Saya mengajak diri saya dan semua mahasiswa Islam!! Khaibar!! Khaibar!! Bangunlah dari lena mu!! Jangan kita bersikap kain kau kau punya pasal!! Ketahuilah dengan kita kiaskan bahawa kain yang engkau katakan itu adalah kain Islam ia juga di pakai oleh kita dan seluruh umat Islam!! Jadi jika kain itu ingin dikoyak oleh musuh wajib bagi setiap umat Islam mempertahankanya kerana ini soal maruah Islam!! Jika kamu masih leka dengan mainan dunia, pentingkan diri sendiri, dan tidak bergerak secara amal jamaei!! Maka tunggulah azab Allah dalam waktu yang terdekat dan jika azab telah datang dan baru ketika itu kita bermohon doa nescaya Allah tidak akan memakbulkannya seperti yang berlaku kepada firaun dan qarun.


Marilah kita sama-sama merialisasikan janji Allah SWT dengan menyumbangkan segala kelebihan kita untuk menegakkan agama Islam dalam diri,keluarga,kampus,masyarakat,Negara dan mengembalikan khilafah Islamiah dan mempercepatkan proses kebangkitan Islam Akhir Zaman seperti yang dijanjikan oleh umat ini. Jika hal ini berlaku tunggulah hai orang-orang munafik dan seangkatan denganya, yahudi dan nasrani laknatullah kamu akan tersungkur di lembah kehinaan!!

No comments: